lørdag 3. oktober 2009

Lappebytte

Jeg har vært med på bytte av kvadrater på 2,5 x 2,5 inch. Stoffbyttet har foregått mellom medlemmer på Quilt i Norge. Vi kunne selv velge hvilken farge vi vil motta. Vi skulle sende 10 kvadrater i assorterte farger til 15 quilte glade damer. Det var veldig spennende i forberedelsene når alle kvadratene og fargene skulle lages. Jeg koste meg masse med dette arbeidet.

Frist for å sende var 20. August. Alt ble sendt til Rita R, som samlet alt og videresendte til spente lappedamer.

Det var morsomt å motta 150 blå kvadrater. Det er utrolig hvor mange blå nyanser og flotte stoffer som finnes.
Jeg har brukt litt tid på tenke på hva jeg skal bruke kvadratene til, og har bestemt meg for å sy rådhusblokker.

Nå gjenstår det å se hva det blir til slutt. Planen er at det skal bli ett enkelt sengeteppe. Før det er en realitet må det sys noen flere blokker!

4 kommentarer:

Anonym sa...

gud va roligt ni har

Hanne sa...

Jøss. Lappebytte var en morsom ide. Må ha vært en formidal job for henne som administrerte utsendingen?
Så hyggelig at du vil være med i trekningen på bloggen min. Jeg visste ikke at du var så direkte berørt av saken. Det var trist å høre at du mistet mannen din. Varme tanker og en klem fra meg.

Synnove sa...

Så fine rådhusblokker! Blir spennende å se resultatet.
Klem:-)

Rita sa...

Dette blir spennende. Nydelige blokker du har laget til nå, og en fin bukett blå ruter på vent. Ha en fin helg.