mandag 24. august 2009

Firkanttøfler

Etter en bloggbesøksrunde bestemte jeg meg for å prøve meg på firkanttøfler.Inspirert av Tone M og dette klippet gikk jeg i gang. Strikket i Rauma finull på pinne nummer 4. Jeg slet med monteringen, helt til jeg oppdaget at firkantene mine var i feil rekkefølge. Når jeg rettet dette og fulgte videoen gikk det kjempefint.

Underveis
Kan dette bli passe? Kan det i det hele tatt bli fint?
Etter en runde i vaskemaskin med litt grønnsåpe på 40 grader ble de riktig fine og passe til størrelse 37.

En fin måte å bruke opp rester av ullgarn på.

8 kommentarer:

Tino sa...

Så fine firkanttøfler! Jeg har også strikket slike, men forstod ikke monteringen, så de har blitt liggende umontert. Så kjekt med egen video, kanskje jeg kan få ferdig mine også ;)

Ha en fin uke!

Monicas sa...

kjempefine ...og fargan også...æ slit med monteringa...

Wenche/chawo sa...

Så flotte de ble.

LivM sa...

Deilige og varme tøfler!

Janes hobbykrok sa...

Tøflene ble da riktig fine. Stolt av deg selv kan du være, syns du hadde valgt så fine farger.

amylin sa...

Flotte tøfler! Tror nok jeg skal prøve meg på noen sånne etterhvert selv. Flotte farger du har valgt.

gyldenkron sa...

Flotte tøfler. Bare et lite tips, dropp grønnsåpa når du tover. Det legger seg et belegg i maskina, og den kan ødelegges (fikk jeg tips om) Jeg bruker vanlig vaskepulver, og tover sammen med en dongeribukse.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.